"Zapraszamy Cię do zmierzenia Twojego aktualnego tempa czytania.

Gdy będziesz gotowy, kliknij przycisk ""ZACZNIJ TEST"" – wówczas pojawi się przed Tobą tekst.

Twoim zadaniem będzie przeczytanie go z naturalną dla Ciebie prędkością.
Gdy doczytasz do samego końca, naciśnij przycisk ""PRZECZYTANE"".
Automatycznie zostanie obliczone Twoje aktualne tempo czytania.

Zobaczysz także, jak wypadasz na tle innych:
czy czytasz wolniej, tak samo czy szybciej niż większość ludzi."
ZACZNIJ TEST

20 mitów na temat biegania

1: Biegać można tylko wiosną, latem ewentualnie wczesną jesienią...gdy temperatura sprzyja biegaczowi! - Bieganie to nie sport sezonowy, biegać możemy zawsze niezależnie od warunków atmosferycznych!

2: Bieganie jest dla uzdolnionych sportowo - Tak jak śpiewać, tak i biegać może każdy!

3: Tylko naprawdę szybki bieg pozwala spalić tkankę tłuszczową - Spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się dopiero po 30 minutach ciągłego biegu! Naukowcy dowiedli, że „tłuszczyk” najlepiej (najszybciej, najbardziej efektownie!) spala się, gdy Twoje tętno wynosi 65-70% Twojego maksymalnego tętna – aby móc to określić udajmy się na wizytę do lekarza pierwszego kontaktu, poinformujmy go o chęci systematycznych treningów biegowych, i na każdy bieg zabierajmy ze sobą pulsometr. Nauka potwierdza także fakt, że poranny jogging znacznie przyśpiesza przemianę materii. Gotowa jutro wcześniej rano wstać?

4: Jeśli już mówimy o odchudzamy to...gubimy zbędne kilogramy znacznie szybciej, gdy biegamy z pustym żołądkiem - Przypominamy, tkanka tłuszczowa „ulega redukcji” dopiero po 30 minutach od rozpoczęcia treningu (pod warunkiem, że nie korzystaliśmy z żadnych przerw!). Najpierw zużywamy energię z glikogenu w mięśniach. Twój organizm spala „nagromadzony tłuszcz” dopiero po dwóch kwadransach biegu. Pod warunkiem, że posiadasz odpowiednią ilość węglowodanów. Wychodząc na trening z pustym żołądkiem pozwalamy na to, aby „bieg niszczył nasz organizm”. Idealne śniadanie dla biegacza to musli z badanem i jogurtem oraz świeżo wyciśnięty sok z owoców.

5: Bieganie wcale nie likwiduje „skórki pomarańczowej” - Wszystkie sporty aerobowe w tym także bieganie korzystnie wpływają na walkę z cellulitem!

6: Biegające kobiety częściej narażają się na kontuzje niż biegający mężczyźni – Przeciwnie kobiety biegają bezpieczniej, bo biegają „dla siebie, dla zdrowia...nie dla wygranej”!

7: Bieganie nasila krwawienie miesiączkowe – Nieprawda, żaden sport aerobowy nie zwiększa krwawienia w czasie miesiączki!

8: Biegaczki bardziej cierpią z powodu PMS – Kobiety, które regularnie biegają całkowicie zapominają o zespole napięcia przedmiesiączkowego!

9: Biegać mogę w każdym staniku – Czy wiesz, że kobiece piersi w czasie biegu unoszą się nawet o 9 cm? Załóż sportowy stanik, i zapomnij o wszystkich niedogodnościach.

10: Nie można biegać w ciąży – Obawiasz się żylaków, hemoroidów, cukrzycy ciążowej, nadciśnienia i bólów kręgosłupa? Biegaj w ciąży, jeśli ciąża nie jest zagrożona (lekarz nie zalecił leżenia 24 godziny na dobę), nic nie stoi na przeszkodzie!

11: Kobiety mogą biegać tak samo jak mężczyźni – Naukowcy nie mają wątpliwości, jesteśmy mniej wytrzymałe, dorównanie mężczyznom jest niemożliwe!

12: Bieganie nie pozwoli mi schudnąć – Bieganie to najintensywniejszy sport odchudzający!

13: Bieganie jest drogie – Wystarczy kupić buty!

14: Biegać powinniśmy tylko rano – Wieczorne biegania „usuwa trudy dnia codziennego”!

15: Po bieganiu będę mieć żylaki! - Bieganie to skuteczna profilaktyka przeciw żylakowa!

16: Bieganie jest niebezpiecznie – Bieganie jest jednym z najmniej urazowych sportów!

17: Bieganie jest tylko dla Panów – Panie, które biegają pokazują swoją niezależność!

18: Mężczyźni częściej ulegają kontuzjom w czasie biegu – bo się nie rozciągają!

19: Bieganie jest tylko dla młodych – Biegać możemy w każdym wieku!

20: Bieganie nie jest trendy – Trendy nie jest siedzenie…
autor: dywyn| źródło: artelis.pl
PRZECZYTANE